Gürcistan – Osetya – Balkarya – Karaçay – Çerkesya (7000 KM)

Created with Sketch.

IMG_9940 kopya.jpg
Kafkaslara gitmeden karı gördük yavaştan. Dün hava kararmaya yakın Haldizen’e geldik. Planladığım rotaya göre Ardeşen’e kadar yaylalardan gidecektim, ama kar planlarımı bozdu gibi. Bu lastiklerle zor çıkarım, dün kar yağmamışken bile zor olacağını düşünmüştük. Çıkabilsem bile nereye gidiyorum, yol izi kalmamıştır daha yukarılarda.

IMG_9944 kopya.jpg
Sabah uyandığımızda yağmur vardı, biraz dinsin çok fazla ıslanmadan toparlanırız diye ağırdan aldık. Ardından yağmur kara döndü, toplanmak için güzel oldu. :)

IMG_9959 kopya.jpg
Ayder yine yeşilliğini koruyor. Bu sefer çadır yerine otelde kalmaya karar verdik. Hilaz otelin işletmecisi Ümit bey çok yardımsever ve ilgili. Kendisi de motor tutkunuymuş aynı zamanda. Yolunuz Ayder’e düşerse, konaklamak için Hilaz’a bakabilirsiniz.

IMG_9960 kopya.jpg
Bugün sınırı geçtik, Kobuleti’den sonra hava açtı. Şimdi Meista’ya gidiyoruz, hava kararmadan ulaşabilirsek süper.

IMG_9964 kopya.jpg
Mestia’dan iyi pazarlar! Sabah uyandığımızda -2’ydi, güneş çıkınca sıcacık oldu. Yalnız gölgeler buz!
Akşam çok şirin bir hostel bulduk. Buraları gezdikten sonra ufak bir planlama yapacağız güzergah için, yarın yağışlı gösteriyor yine.

IMG_9966 kopya.jpg
Mestia, Avrupa’nın en yüksek yerleşim bölgelesi Svaneti’nin idari merkezi. Kafkas Dağları’nın en yüksek tepeleri bu bölgede (Svaneti) yer alıyor. Shara (5.201 m), Tetnuldi (4.974 m), Şota Rustaveli (4.960 m), Uşba (4.710 m ), Ailama (4.525 m)

IMG_9969 kopya.jpg
Zhamushi / Gürcistan

IMG_9972 kopya.jpg
Bu fotoğrafı çekmeden 500m önce koca bir köpek kovaladı. Zemin bozuk, yollar çamurlu bir de motorun hızlanması köpekten daha yavaş olunca, gergin anlar yaşadık. :) Aslında köpek görünce duruyorum genelde, ama burada hiç durmak istemedim. Yola uçarak atladı resmen. :)

IMG_9975 kopya.jpg
Hava güneşli ama sıfırın altında gösteriyor. Yollar kurumamış ve çamur olmuş. Ushguli yolu zaman zaman zorlu, bizim yayla yolları gibi güzel değil.

IMG_9977 kopya.jpg
Yol üzerinde bulunan kutsal bir obje. Ne amaçla konulmuş bir bilgim yok. Tahminimce burada bir kaza olmuş ve onun anısına konulmuş olabilir. Tamamen farklı bir amacı da olabilir.

IMG_9979 kopya.jpg
Aslında o kadar uğraştırıcı yollardan geçtim ki doğru dürüst hiç birinin fotoğrafını çekmemişim. Bu tarz su birikintileri çok rutin sayılır. Orijinal düz lastiklerle pek keyifli olmuyor tabii, ne zaman düşerim diye bekliyorsun hep.

IMG_9981 kopya.jpg
47 km sonra Ushguli’ye ulaşıyoruz. Hava ve manzara enfes, yol ne kadar zorlu da olsa buna değiyor.

IMG_9984 kopya.jpg
Gürcistan’nın Svaneti bölgesinde yer alan 2100 metre yüksekliketeki fantastik bir köy burası. Kurulduğundan beri bozulmayan kısmı Unesco’nun Dünya kültür Mirası listesine alınmış ve şu anda korunma altındalar. Bu ilginç gelen yapılar savunma kuleleri. Tepelerindeki kısımlardan ateş ediliyormuş ya da taş atılıyormuş. Kafkaslarda bu tarz kulelerle sık sık karşılaşmak mümkün.

20151011_144432 kopya.jpg
Kavurmalı pilav görüyorum, sanırım yüksekler iyi gelmiyor. Belki de kurban bayramından hemen sonra yola çıktığım içindir.

IMG_9986 kopya.jpg
Mestia’dan yaklaşık 50 km uzaklıkta, yolun yarısı gayet güzel. Planım Lentekhi üzerinden Kutaisi’ye geçmekti ama kar yine izin vermedi. Zugdidi’ye geri dönüp ana yoldan gitmek zorundamışız. Neyse, başka bir mevsime artık.

IMG_9993 kopya.jpg
Buradaki tünellere pek güven olmuyor. Tavandan sular akıyor, içerisi çok karanlık ve yerde sürpriz delikler var. Hatta asıl sürpriz, tüm bunlarla uğraşırken uzunları yakıp karşıdan çılgınca gelen bir otomobil. :)

IMG_9998 kopya.jpg
Geçen sene yaptığım yolculukta Ukrayna’nın bozuk yollarında şişme matımı ve tulumumu düşürmüştüm. Bu sefer 90 litrelik Hein Gericke sosis çantaya dünyaları sığdırdım. Ekipmanlarım yağmurdan etkilenmiyor ve derli toplu güvende duruyor. Sevdim bu işi! Tabii ki çantayı da güzel bağlamak gerek.

Hein Gericke sosi çantaları incelemek için tıklayınız.

IMG_0001 kopya.jpg
Ananuri / Gürcistan

16 cevap

1. murat dedi ki:

merhaba,gezi yazılarınızı zevkle takip ediyorum.Arkadaşınızın sizi yarı yolda bırakması hoş olmamış.Aynı şey benim de başıma gelmişti.Size para göndermeyi gerçekten isterdim ama benim kartlarda eksi bakiye!Takibe devam.

• Alp dedi ki:

Merhaba,
      Yolculukta olur böyle ayrılıklar, bunun önüne geçmek için yola tek çıkmakta her zaman fayda var. :)
      Ayrıca düşünceniz için teşekkürler.

2. Savaş KAYAN dedi ki:

dostum,her gezi raporunu keyifle okuyorum,eline ayağına sağlık,yolun hep açık ve keyifli olsun

3. Savaş Önder dedi ki:

arkadaş tek kelime ile tebrikler ….budur yolun açık olsun.oraları mutlaka görecegim.

4. Yücel Gündüz dedi ki:

Tebrikler.

5. Fırat Baydar dedi ki:

muhteşem bir gezi ve anlatım.

6. Orhan Dikmen dedi ki:

alp kardeşim cesaretine hayran kalmamak mümkün değil hemde 150cc ile iki arkadaş belki ama tek başına tebrikler bir dahaki sefere benide al yanına ;)

7. Oğuz Dumlu dedi ki:

kesinlikle çok keyifli olmuş. seni tebrik ediyorum. birdahaki seyahatinde motoplus olarak sana gerekli desteği sağlamaya hazırız.

8. Hünkar Bademlik dedi ki:

Abi vallaha helal olsun kolay degıl yagmurda karda ve bu mevsımde motorla yolculuk yapmanın.