Gürcistan – Osetya – Balkarya – Karaçay – Çerkesya (7000 KM)

Created with Sketch.

IMG_0006 kopya.jpg
Bulutların içine girip kamp yapacak bir yer bulmalıyız.

IMG_0017 kopya.jpg
Karanlıkta ve sislerin arasında burayı bulmuşuz. Kazbegi dağları sonbaharda da harika! Toparlanıp Rus kapısına gideceğiz buradan.

IMG_0020 kopya.jpg
Gürcü’den 5 dakikada geçip Rus’a geldiğimizde uzun kuyruklar vardı. Aralardan görevlilere yakın bir yere kadar ulaştıktan sonra, sert bir havada uzun bekleyiş başladı. Pasaport kontrol ve diğer islemler için anlamsız yere bekletilmenin ardından havanın kararmasına 2 saat kala Vladikavkaz’a ulastık. Amacım bir an önce dağlara yönelmekti ama yorgunluktan hostelin yolunu tuttuk. İlkten soğuk bir başlangıç olsa da, Kafkas dağlarında sürmek durumu toparladı.

IMG_0021 kopya.jpg
Karmadon’a gelince Rusya’ya dağ gezmeye mi geldik diyor Ünal. Tabii ki dağ gezmeye geldik diyerek devam ediyorum. :)

IMG_0045 kopya.jpg
İşte bu! Geçen sene CBF1000 ile geldiğimde hava kapalıydı. Şimdi gökyüzü tam istediğim kıvamda. Ölüler şehrinde enerji depolamak çok tezat olsa da, burada kesinlikle değişik bir güç var.

IMG_0070 kopya.jpg

IMG_0099 kopya.jpg
Dargavs-Fiagdon yolu

IMG_0100 kopya.jpg
Yola çıkmadan önce atıl duran pleksi parçasından ön siperlik yapmıştım. İşime yaradı fena olmadı. Evdeki ocağın ateşinde eğip büktüm o da ayrı tabi. Yalnız Trabzon’da koruma demirine bağladığım parçalar pek bir komik oldu. Aslında faydalılar ama ısınamadım bir türlü.

IMG_0101 kopya.jpg
Kafkaslarda çok farklı tipte dağlar tepeler var, her seferinde ilgiyle inceliyorum. Burası da uzun uzun baktığım tepelerden biri, Fiagdon’da bulunuyor.

IMG_0106 kopya.jpg
Fiagdon’dan Buron’a doğru dağların arasından kestirme bir yol var. Oraya doğru ilerlerken arka tekerimin havasının indiğini hissettim. Sibop bozulmuş, sorunu giderdikten sonra devam ettik. 5 km gittikten sonra askerlerin beklediği bir kapıya ulaştık. Devam etmemize izin vermediler ve üzerine ufak bir sorgu yapıp pasaportlarımızı kaydettiler. Buraya niçin geldin, Buron’da ne yapacaksın, akşam nerede kalacaksın gibi soruların ardından ana yola geri dönmeye karar verdim. İyi ki de dönmüşüz çünkü lastik sorunum devam etti. Yol üzeri benzinliğin birinde iç lastiği değiştirdik. Akşam ulaşmayı hedeflediğmiz Mavi Göl için biraz geciktik, üzerine yağmur da başladı. Karanlıkta yol alırken kaskın vizöründe biriken su damlacıkları sürüşü çok zorlaştırıyor

IMG_0116 kopya.jpg
Nalçik’ten göle doğru kamp yapmaya giderken haritaya bakmak için ufak bir mola verdik. Yağmur ve karanlıkta elinde fenerli biri geldi yanımıza. Nereye gittiğimizi anlattım, o da içeri davet etti ısrarla. ZZR bilmemkaçım var diye de defalarca söyledi. Motorcu kardeşliği falan. :) Neyse gittik abinin kulübesine, bişeyler ikram etti. Burada da uyursunuz diye gösterdi. Tabii pek beğenmedik. Burası büyük bir çiftlikmiş, abi de güvenliğiymiş bu arada. Saat ilerledi ve göl tarafına gidip çadır acmaya da üşenince, bahçede nereye kurabileceğimizi sorduk. Buralara kadar gelip kamp alanımızı pek beğenmesem de sabah çadırı ıslanmamış bir şekilde toparlamak güzeldi.

IMG_0118 kopya.jpg
Nizhniy Chegem – Verkhniy Chegem yolu

IMG_0127 kopya.jpg
Fotoğraf için durmadan önce, yanımızda düğün konvoyu geçti. Yabancılık çekmiyorsun buralarda.

IMG_0129 kopya.jpg
Chegem nehri

IMG_0151 kopya.jpg
Zmana zaman geri dönmeyi dile getiren arkadaşım buraları gördükçe gelmeye devam ediyor. Gerçekten çok etkileyici yerlerle karşılaşabiliyoruz. :)

16 cevap

1. murat dedi ki:

merhaba,gezi yazılarınızı zevkle takip ediyorum.Arkadaşınızın sizi yarı yolda bırakması hoş olmamış.Aynı şey benim de başıma gelmişti.Size para göndermeyi gerçekten isterdim ama benim kartlarda eksi bakiye!Takibe devam.

• Alp dedi ki:

Merhaba,
      Yolculukta olur böyle ayrılıklar, bunun önüne geçmek için yola tek çıkmakta her zaman fayda var. :)
      Ayrıca düşünceniz için teşekkürler.

2. Savaş KAYAN dedi ki:

dostum,her gezi raporunu keyifle okuyorum,eline ayağına sağlık,yolun hep açık ve keyifli olsun

3. Savaş Önder dedi ki:

arkadaş tek kelime ile tebrikler ….budur yolun açık olsun.oraları mutlaka görecegim.

4. Yücel Gündüz dedi ki:

Tebrikler.

5. Fırat Baydar dedi ki:

muhteşem bir gezi ve anlatım.

6. Orhan Dikmen dedi ki:

alp kardeşim cesaretine hayran kalmamak mümkün değil hemde 150cc ile iki arkadaş belki ama tek başına tebrikler bir dahaki sefere benide al yanına ;)

7. Oğuz Dumlu dedi ki:

kesinlikle çok keyifli olmuş. seni tebrik ediyorum. birdahaki seyahatinde motoplus olarak sana gerekli desteği sağlamaya hazırız.

8. Hünkar Bademlik dedi ki:

Abi vallaha helal olsun kolay degıl yagmurda karda ve bu mevsımde motorla yolculuk yapmanın.