Gürcistan – Osetya – Balkarya – Karaçay – Çerkesya (7000 KM)

Created with Sketch.

IMG_0134 kopya.jpg
Etrafta uçuşan su zerrecikleri yüzünüze konarken gülümsemeniz gecikmiyor, çok güzelsin Chegem!

IMG_0148 kopya.jpg
Verkhniy Chegem’de lastikle ilgili bir sorun yaşıyorum tekrar ve hava kararıyor. Şanslıyım köy meydanında amcalar var. Yardımlarıyla sorunu birlikte çözüyoruz.

20151016_180003 kopya.jpg
Yola dubleks lastikle çıkmazsan uğraşırsın böyle.

20151016_193700 kopya.jpg
İçlerinden Nazir abi evine davet ediyor yemek için. Hanımı patates ve undan hazırlamış, adını söyledi ama unuttum. Patatesi de hamura karıştırarak yapıyor, eve gidince denemeliyim.

20151016_192455 kopya.jpg
Kışın etraf karla dolunca, evlere kapanıp Türk dizileri izliyorlarmış. :)

IMG_0157 kopya.jpg
Ufak da bir barakası varmış Nazir abinin, ısrarla orada kalmamızı ve çadırda üşüyeceğimizi söylüyor. Kabul edip gecenin karanlığında dediği yeri buluyorum ve sabah uyanınca bu manzara kocaman bir günaydın diyor.

IMG_0159 kopya.jpg
Kafkaslara doyulmuyor…

IMG_0161 kopya.jpg
Yolculuğun teması yüksek rakımlar oldu. Mümkün olduğunca ana yollara inmeden, tepelerden tepelerden kilometrelerce yol geldik.

IMG_0160 kopya.jpg
Dağlardan Chegem-Elbruz yolu.

IMG_0163 kopya.jpg
Elbruz’dan Dombay’a yine kestirme bir dağ yolu vardı, kaçar mı! İki yol alternatifini de masaya yatırıyorum, ikimiz de kısa olanı seçiyoruz. Yalnız baya geciktik lastik derdine, havanın kararmasına 2 saat vardı. 50 km dağ yolu ve sonrası asfalt. Herhalde hava kararmadan düzgün olan yola yetişiriz dedik ve başladık tırmanmaya iki tane tekerlek izinden. Güneş görmeyen kısımlar bolca çamurlu ve gitmesi zor, bir iki ufak dere de aştık derken 15 km sonra hava karardı. Dönmek olmaz, Ushguli’de yol yüzünden döndük diye ne canım sıkılmıştı. :) Neyse, inat edip devam ettik. Gittikce rakım yükseliyor, 2000’in üzerindeyiz. Sağda solda dağlar var, göremiyorum ama 2700-3000 diye gidiyorlar haritaya göre. Biz de aralarından süzülerek ilerlemeye çalışıyoruz. Dik çıkışlarda motorların gücü yetmiyor ve teker teker çıkarıyoruz. Birimiz gidonu tutup gaz açıyor, birimiz de arkadan itiyor. Hani motorun üzerine oturayım desen yine çıkmıyor. Nasıl çıkmaz kabullenemesek de bir şekilde düşe kalka ilerlememiz gerek. Aslında bir düzlük bulup kamp yapma taraftarıyım ama Ünal güvenli bulmadığı için kabul etmiyor. Hava da gittikçe soğuyor, yoldaki çukurlara biriken sular çoktan buz tutmuş bile. Dolunay olsa ne güzel olurdu. Güzelim dağları karanlıkta geçmek gibi bir saygısızlığın bedelini hakettiğimizi düşünüyorum. Evet asfalta ulaştık, bir de üzerine şehre gidip hostelde kaldık. Ne güzel!

_MG_0164 kopya.jpg
Aslında bulutların üstünde uçmak, mutluluğun son noktası olmalı.
Ben o noktada değilim ama.
Gerçi biz de uçmuyoruz. :P

IMG_0168 kopya.jpg
Arkadaşım Türkiye’ye geri döndü. Zorlu dağlar yorucu oldu haliyle, aslında yola çıkmadan anlattığım rotanın sonuna gelmeye az kalmıştı. Yine de bu tempoya iyi dayandı. Hadi bakalım yol bizi bekliyor, ikimize de hayırlı yolculuk.

20151018_145121 kopya.jpg
Dombay yolunda lastik tekrar iniyor, yapılan yama tutmamış olmalı. Çok da şanslıyım hep güzel konumlarda başıma geliyor bu işler. Abiler sağ olsun tutmyan yamaları güzelce yapıyorlar bu sefer. 4 tane yama var lastikte, iç lastik de bulamıyorum. Neyseki bu sefer daha başarılı oldu gibi.

IMG_0185 kopya.jpg
Dombay pek bir renkli.

IMG_0171 kopya.jpg
Hava kararmaya yakın ulaştığım için kamp yapacak bir yer bulmam zor olacak. En iyisi Karaçay’a dönüp daha önceden kamp yaptığım yere gitmek.

IMG_0186 kopya.jpg
Karaçay’da soğuk bir gecenin ardından sıcacık güneşli bir sabah.

IMG_0193 kopya.jpg
Arkhyz’dan merhaba. Buralar enfesmiş! Karlar içinde görürüm diye umuyordum ama bol güneşli ve sıcak karşıladı beni. Yaşanacak yerler listeme ekledim hemen.

IMG_0188 kopya.jpg
Yürüyüş rotaları, doğası ve turistik yerleri ile her mevsim ziyaret edilebilir Arkhyz.

IMG_0201 kopya.jpg
Tekrar gelirsem (dayanamam gelirim) burası da güzelmiş kamp için.

IMG_0206 kopya.jpg
Alpleri aratmıyor burası. Açıkcası sakinliğiyle Alplerden bir adım önde derim. 15 yıl içinde 250 yeni kayak pistinin hayata geçirilmesi hedefleniyormuş ayrıca. Umarım bu sakinlik ve huzurlu ortam çok etkilenmez bu durumdan.

IMG_0210 kopya.jpg
Arkhyz’dan ayrılmak zor, ama devam etmem gerekiyor.

16 cevap

1. murat dedi ki:

merhaba,gezi yazılarınızı zevkle takip ediyorum.Arkadaşınızın sizi yarı yolda bırakması hoş olmamış.Aynı şey benim de başıma gelmişti.Size para göndermeyi gerçekten isterdim ama benim kartlarda eksi bakiye!Takibe devam.

• Alp dedi ki:

Merhaba,
      Yolculukta olur böyle ayrılıklar, bunun önüne geçmek için yola tek çıkmakta her zaman fayda var. :)
      Ayrıca düşünceniz için teşekkürler.

2. Savaş KAYAN dedi ki:

dostum,her gezi raporunu keyifle okuyorum,eline ayağına sağlık,yolun hep açık ve keyifli olsun

3. Savaş Önder dedi ki:

arkadaş tek kelime ile tebrikler ….budur yolun açık olsun.oraları mutlaka görecegim.

4. Yücel Gündüz dedi ki:

Tebrikler.

5. Fırat Baydar dedi ki:

muhteşem bir gezi ve anlatım.

6. Orhan Dikmen dedi ki:

alp kardeşim cesaretine hayran kalmamak mümkün değil hemde 150cc ile iki arkadaş belki ama tek başına tebrikler bir dahaki sefere benide al yanına ;)

7. Oğuz Dumlu dedi ki:

kesinlikle çok keyifli olmuş. seni tebrik ediyorum. birdahaki seyahatinde motoplus olarak sana gerekli desteği sağlamaya hazırız.

8. Hünkar Bademlik dedi ki:

Abi vallaha helal olsun kolay degıl yagmurda karda ve bu mevsımde motorla yolculuk yapmanın.